Diana - železnice pro výrobu letadel
německé Luftwaffe používala na své úzkokolejce 760mm tříspřežní parní lokomotivy značky Henschel určené pro stavební a polní dráhy.
Proto tyto parní lokomotivy zvládaly těžké podmínky skorostavební úzkokolejné železnice Diana i s nezpevněným drážním spodkem
pokládaným do škváry a písku. Pro posun a lehkou dopravu přez sirkový most na Kutinách používala polní
dráha Diana lehké dvounápravové motorové lokomotivy pro polní drážky značky Deutz vybavené pomaloběžným benzínovým nebo benzolovým
motorem stejné značky. Podobné malé motorové lokomotivy dnes provozuje také
zahradní železnice Drásov. Tyto malé
dvounápravové motorové lokomotivy sloužily převážně k přetahování vlaků se součástkami letadel určených k lakování od tunelů 2 a 3
do lakovny v Kuřimské Nové Vsi.
Stavební firmy (Kruliš, Hlava), které stavěly železniční tunely 1, 2 a 3 a také klenuté mosty u nich používaly podobné motorové lokomotivy.
Parní lokomotivy měly také avšak zpravidla jen dvounápravové lehčího typu - stejné váhové kategorie jako motorové lokomotivy Deutz z Diany
z důvodů lehčího stavebního kolejového svršku a relativně lehkých souprav stavebních vlaků.